fredag 8 januari 2016

Första dagen efter jullovet!

Hej!
Nu är vi igång i Skeppet igen! Det är så härligt att vara tillbaka i skolan och få möta dessa förväntansfulla och glada elever. I dag började vi vår första lektion  med att göra en liten tillbakablick över den förra terminen.
Det var lite svårt att komma ihåg vad vi hade gjort men med lite hjälp av fröken att minnas så gick det lite lättare!

Mitt skolår 2015
Mitt bästa minne....................
Jag gillar att.............................
Jag är stolt över......................
Nästa år vill jag lära mig.........
Bli bättre på att::::::::::::::::::::::::










Efter vår tillbakablick var det dags att blicka framåt och fundera på vad vi vill lära oss under 2016.
Vi döpte projektet till 
Hopes and dreams for Skeppet 2016.
Vi klippte ut moln där vi skrev saker vi ville lära oss under 2016. Saker vi önskar och hoppas att vi ska arbeta med.
Detta sitter på väggen i vårt klassrum så att vi kan titta på våra önskemoln och hoppas att önskningarna slår in.







   Dagen avslutades med en engelsk saga....
 Goldilocks and the three bears.


 Vi läste ur en Big book och var detektiver när vi funderade på vad de olika engelska orden betyder.

Första skoldagen är slut och jag längtar till måndag när vi får ses igen och fortsätta att lära oss saker tillsammans!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar